AES & APS เมื่อวันที่ 25 กันยายน 2562
ภราดา ดร.พิสูตร วาปีโส ผู้อำนวยการโรงเรียน
ภราดา ดร.อนุศักดิ์ นิธิภัทราภรณ์ ที่ปรึกษาผู้อำนวยการ
ภราดา พัชรปกรณ์ ลังบุบผา ผู้ช่วยผู้อำนวยการ
มิสรุ่งรัตน์ กมลศิริประเสริฐ ห้วหน้าฝ่ายวิชาการ
มิสศิริยา คณิวรานนท์ หัวหน้างานนิเทศการสอนและประสานงานต่างประเทศ และมิสสิริขวัญ อาภานุรังษี หัวหน้างานเทคโนโลยีเพื่อการศึกษา
ได้เข้าศึกษาดูงานโรงเรียนในเครือเซนต์คาเบรียล ที่ประเทศสิงคโปร์ ได้แก่
1. Assumption English School (AES) เป็นโรงเรียนสหศึกษา เปิดสอนในระดับมัธยม มีจำนวนนักเรียนทั้งสิ้น 674 คน โดย Mr. Quek Ser Hiang, รองครูใหญ่ ได้กล่าวถึงนโยบายการ บริหารจัดการศึกษาภายใต้หลักการของ MEC (Montfort Education Charter) ตลอดจนการจัดกิจกรรมที่หลากหลายให้กับนักเรียน
2. Assumption Pathway School (APS) เป็นโรงเรียนทางเลือก สำหรับนักเรียนที่มุ่งเน้นประกอบอาชีพ โดยมี Mr.Shashi Shashidaran S/O Kaneson, Vice Principal and Instructional Programme, Angela Tan, Executive Organization Development & Corporate Communication และ Kelvin Ang, Head of Department Mathematics ให้การต้อนรับและกล่าวถึงนโยบายการจัดการศึกษาของ สถาบัน โดยมีวิสัยทัศน์ในการบริหารจัดการคือ Every Student a CARER Achieving Personal Success
On September 25, 2019 Bro. Pisutr Vapiso Ph.D., School Director,
Bro. Anusak Nidhibhadrabhorn, Ph.D., Bro. Patcharapakorn Langbubpha, Assistant-Director, and the academic staff visited the two schools of the Saint Gabriel Foundation in Singapore as follows.
1. Assumption English School (AES) is a co-education school at secondary level, with 674 students. Mr. Quek Ser Hiang, Vice Principal, addressed the policy of educational administration under the principle of the Monfort Education Charter and management of various activities for students.
2. Assumption Pathway School (APS) is and alternative school focusing on preparing students for their future careers. Mr. Shashi Shashidaran S/O Kaneson, Vice Principal and Instructional Program, Angela Tan, Executive Organization Development and Corporate Communication and Kelvin Ang, Head of Department Mathematics welcomed and addressed the policy of educational management of the institute, having the administrational vision that every students should have the potential opportunity for a successful future career.