acsp@acsp.ac.th
+66 2384 7491-6

MLP’s Learning Atmosphere

img

MLP Secondary 1 students (I-Science Classroom) learned about the Cell Transportation (Osmosis method) by inventing a simple osmometer in group.

MLP Secondary 1 students (I-Science Classroom) learned about the Cell Transportation (Osmosis method) by inventing a simple osmometer in group in Supplemental Science subject( Intensive Biology) taught by Master Nattawat Rucksurawongsa and Ms. Walaipan Yingmeesakul.
After the teachers demonstrated how to do the experiment, the teachers gave a chance for the students to try to invent a simple Osmometer by themselves.
From this activity, in addition to gaining knowledge, learning from the real thing, it also helps students to have practical experiment and harmonious skills to experiment together.

นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 (ห้องเรียน I-Science) เรียนปฏิบัติการเรื่องการลำเลียงสารผ่านเซลล์ (ออสโมซิส) โดยการประดิษฐ์ Osmometer แบบง่ายในรายวิชาวิทยาศาสตร์เพิ่มเติม (ชีววิทยาเข้มข้น) สอนโดยมาสเตอร์ณัฐวัฒน์ รักษ์สุรวงศา และมิสวลัยพรรณ ยิ่งมีสกุล
หลังจากที่ครูผู้สอนสาธิตวิธีการทดลองแล้ว ครูเปิดโอกาสให้นักเรียนแต่ละกลุ่มได้ลองช่วยกันประดิษฐ์ Osmometer อย่างง่ายด้วยตัวเอง
จากกิจกรรมนี้นอกจากจะได้รับความรู้, ได้เรียนรู้จากของจริงแล้ว ยังช่วยให้นักเรียนมีทักษะการปฏิบัติการทดลอง และมีความสามัคคีในการทดลองร่วมกันอีกด้วย